کد خبر 214747
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴

اگر چه بازار خرید و فروش تبلت این روزها مخاطبانی در حد انتظار ندارد، اما در هر حال شرکت‌های عرضه‌کننده با اتخاذ سیاست‌هایی توانسته‌اند بازار خود را حفظ کنند.

به گزارش مشرق به نقل از دنیای اقتصاد، عرضه نمونه‌های ارزان و افزایش تنوع تبلت‌های ارزان قیمت در رده قیمتی 400 تا 800 هزار تومان، ارائه هدایای ضمن خرید نظیر کیف و کیبورد و با ارائه خدماتی نظیر نصب اپلیکیشن‌های گوناگون و... برخی از خدماتی است که گاه به دلخواه به خریداران ارائه می‌شوند.

به گفته فعالان بازار با توجه به شرایط بازار و روند قیمت‌ها، بازار تبلت نیز مانند سایر کالاها به سمت کالاهای ارزان رفته است. آنها که نظرات متفاوتی در رابطه با نیاز بازار به تبلت و گروه‌های مختلف کاربری دارند، پیش‌بینی‌های مختلفی نیز از وضعیت بازار ارائه داده‌اند.

به عنوان مثال، محمد صالح‎زاده یکی از کسبه بازار کامپیوتر پایتخت در این باره اعلام کرده است: بازار تبلت اکنون قشر دانشجو و دانش‌آموز را هدف قرار داده است و از آنجا که تبلت وسیله‌ای است که محبوبیت بسیار زیادی دارد و همه افراد دوست دارند از کاربران آن باشند، عرضه نمونه‌های ارزان قیمت با موفقیت در بازار توام بوده است.

یکی دیگر از کسبه بازار کامپیوتر نیز با تایید گفته‌های همکارش اعلام کرد: با توجه به رشد عرضه نمونه‌های ارزان تبلت بازار نمونه‌های گران قیمت تا حدودی با کاهش بیشتر تقاضا مواجه شده است.

به گفته وی شرکت‌های عرضه‌کننده تبلت نیز با درک این موضوع به عرضه نمونه‌های ارزان تبلت که اکثرا چینی هستند، روی آورده‌اند.

این فعال بازار پیش‌بینی کرد، با توجه به اینکه بازار در تیر ماه رونق می‌گیرد، تصور می‌شود نمونه‌های ارزان قیمت تبلت که با برندهایی چون اکستروم، کوبی، آرکوس، آینوول، جی اس پد و... در بازار موجودند اقبال بلندی در بازار بیابند.

یکی از مسوولان فروش نمایندگی فروش تبلت‌های Lenovo هم اعلام کرد: با توجه به جلب توجه‌ها به سمت تبلت‌های میان قیمت و ارزان Lenovo درصدد عرضه تبلت‌هایی به بازار بر آمده است که قیمتی مناسب داشته باشد. ضمن اینکه به کیبورد نیز متصل شود. چرا که بازار تبلت به سمت نمونه‌هایی با میانگین قیمت یک میلیون تومان پیش

می‌رود.

این درحالی است که ماهانی، یکی از فعالان بازار تبلت در بازار کامپیوتر پایتخت اعلام کرده است، رده‌های کاربری در بازار تبلت نیز مانند بازار هر کالای دیگری مشخص است و امکان ندارد فردی که علاقه‌مند به برند سامسونگ یا اپل یا... است به سراغ تبلتی از خانواده‌های ناشناخته که قیمت ارزانی دارد، برود.

به گفته این فعال بازار، باید رده‌های کاربری مد نظر قرار گیرند. در شرایط فعلی رده‌های کاربری حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای معمولا به سراغ نمونه‌های ارزان قیمت بازار که از قابلیت‌های فنی چندانی برخوردار نیستند نمی‌روند.

ولی رده کاربری آماتور که اکثرا دانش‌آموزان را به خود اختصاص می‌دهند به سراغ تبلت‌های ارزان می‌روند. حقیقتش این است؛ افرادی که از تبلت تنها ژست آن را می‌خواهند یا به گیم و چند برنامه عادی نیازمندند به سراغ تبلت‌های ارزان می‌روند.

یکی دیگر از فعالان بازار هم گفت: با وجودی که قیمت‌ها طی ماه‌های اخیر به شدت گران شده است اما تبلت‌های گران قیمت بازار مخاطب دارند.

به گفته وی، اگر این تبلت‌ها مخاطب چندانی در بازار نداشتند چرا باید واردکننده در چنین شرایط سختی برای واردات آنها اقدام می‌کرد؟ این فعال بازار گفت: ممکن است بخش بزرگی از بازار را تبلت‌های ارزان به خود اختصاص دهند. اما همگان از تفاوت‌ها آگاهند




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ارسمم ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس